[レポート] 9 Lessons Learned from Scaling a New App Business to $1M Recurring Revenue in 6 Months #AltConf2018 #WWDC18

こちらはAltConfで行われたセッション「9 Lessons Learned from Scaling a New App Business to $1M Recurring Revenue in 6 Months」のレポートです。
2018.06.06

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はじめに

こんにちは。モバイルアプリサービス部の平屋です。

こちらはAltConfで行われたセッション「9 Lessons Learned from Scaling a New App Business to $1M Recurring Revenue in 6 Months」のレポートです。

スピーカーはMacPawのProduct Marketing ManagerのYaroslav Stepanenkoさんです。

概要

  • 6ヶ月で100万ドル規模までアプリをスケールさせた経験から、9つの教訓を紹介する

"To go from a standing start to over $1 million in 6 months is, as the majority in the app development community would agree, a positive sign that we’re offering an app service that customers around the world want.

Achieving this sort of growth in a relatively short period of time - only 6 months - is challenging. We have learned A LOT from this journey, so we are here to share with you 9 of the most valuable lessons."

レポート

9 Lessons

  1. Make a product launch exclusive
  2. Work with Innovators and Early Adopters first
  3. Build a community before aiming for revenue
  4. Personalized onbording
  5. Not all metrics carry the same importance
  6. Create a referral program
  7. Decide when to go global
  8. Segment packages around customer needs
  9. Plan and deploy resources and teams effectively

1. Make a product launch exclusive

  • 3つの段階を設けてリリースする
    • [1] Closed Beta
      • 1000人程度を狙う
      • 対象: プレス、業界のインフルエンサー、ブロガーなど
    • [2] Invite-Only Beta
      • ウェイティングリストに登録させる
      • 対象: アーリーアダプタ、テックの愛好家、ジャーナリストなど
      • 結果: 6週間で3万人のベータユーザー
    • [3] Public Release

2. Work with Innovators and Early Adopters first

  • すべての人ではなく、イノベーター/アーリーアダプターにフォーカスする
    • Innovators
    • Early Adopters
    • Early Majority
    • Late Majority
    • Laggards

3. Build a community before aiming for revenue

  • レベニューを狙う前に、コミュニティを構築する
    • Free marketing channel
    • User interviews
    • Customer surveys
    • Beta testing
    • New features/apps suggestions
    • Hypothesis validation

4. Personalized onbording

  • サインアップ、課金などへの誘導をパーソナライズする
  • 結果: コンバージョン向上

5. Not all metrics carry the same importance

  • すべての指標が同じ重要性を持つわけではない
    • Do not try to measure everything
    • Define Your North Star

6. Create a referral program

  • 紹介プログラムを作成する

7. Decide when to go global

  • グローバルへの移行を決意する
    1. Find a market
    2. Test market
    3. Scale localization
    4. Measure success

8. Segment packages around customer needs

  • カスタマーのニーズに合わせたパッケージを作成する
    • Annual Plan
    • Student Plan

9. Plan and deploy resources and teams effectively

  • リソースとチームを効果的に計画し展開する

さいごに

技術系のイベントではあまり聞けないジャンルのセッションであり、内容も面白かったのでレポートにまとめてみました。

今年のAltConfは6/7(木)まで開催されます。セッションスケジュールは以下のページで確認できます。気になるセッションがある方はぜひ足を運んでみてください!!